De Dinkel in het Lutterzand

Tot een van de meest specifieke gebieden langs het riviertje de Dinkel behoort het Lutterzand.
De Dinkel vormt hier de grillige grens tussen lager gelegen stroomdalgraslanden en een uitgestrekt, hoger gelegen stuifzandgebied. De steile Dinkeloevers bieden hier een bron van informatie over de geschiedenis van het Dinkeldal vanaf de laatste ijstijd.

Deze tekst heb ik van de volgende site gehaald ”  Lutterzand   ” waar ik tot mijn verbazing een foto van mezelf aantref zonder naamsvermelding.🤔

Ik geef meestal toestemming maar nooit zonder naamsvermelding.

De foto is al van een aantal jaar geleden (4 mei 2009 ) inmiddels ziet het er op die plek al lang weer heel anders uit omdat de oevers sterk beïnvloed worden door de stroming van de Dinkel.

15 gedachten over “De Dinkel in het Lutterzand

  1. Pingback: De Dinkel in het Lutterzand — Eveline Lenderink fotografie – Literele sufletului meu

  2. Als kind gingen wij al van Borne op de fiets naar het Lutterzand . Het blijft een van de mooiste gebieden van Twente. Mooi vast gelegd Met vroeger bedoel ik net na de oorlog en daarna …………

    Geliked door 1 persoon

  3. heel mooi, een heerlijk stukje natuur lijkt me om er te wandelen
    dat is toch wel straf hé dat ze foto’s stelen, want zonder naamsvermelding vind ik dat echt wel stelen

    Like

zeg het maar.