Schots kalf

Natuurmonumenten melde op FB dat er een kalf is geboren bij de kudde hooglanders in het Witte veen.
Ik kreeg meteen de fotokriebels want de eerste dagen zien de kalfjes van hooglanders er zo leuk uit! Nadat ik gisteren al een poging had gedaan kreeg ik vanmorgen na een tip een herkansing .
Moeder was zeer alert en het kalf was heel nieuwsgierig.

Het kleine ding kwam recht op mij af om eens even te checken wat ik daar op mijn statief had staan. Uiteraard deed moeder het zelfde dus ik deed een greep naar mijn apparatuur en liep achteloos door.
Moeder ging gelukkig weer verder met grazen en ik deed een tweede poging.

Uiteindelijk heb ik zo.n twintig minuten rustig kunnen kijken en fotograferen.

17 gedachten over “Schots kalf

  1. Het zijn toch mooie beesten, die kalveren. Ze hebben zo’n prettig pluchegehalte.
    Plato ziet in gedachten zo’n sleuteltje in hun ruggen. Even opdraaien en hup… gaan….
    Zou dat niet een mooi product zijn voor die bijna failliete speelgoedketen?
    Dat ze gewoon die kalfjes namaken en verkopen. Lijkt me een ehhhh… opwindende gedachte.
    De foto’s zijn mooi. Scherp en wie weet wel met gevaar voor eigen leven gemaakt.
    Plato maakt een diepe buiging van bewondering.

    Geliked door 1 persoon

  2. Nagekomen gedachte: het zou toch jammer zijn als die schotse pracht door de brexit niet meer in de Nederlandse natuur zou mogen lopen.
    Hoe is dat geregeld qua verblijfsvergunning voor die dieren?

    Geliked door 1 persoon

  3. Pingback: wat nu? | Eveline Lenderink

zeg het maar.