Vlierbloesem siroop

Het is er weer tijd voor.

Vlierbloesem siroop maken.

Wij hebben  een eerste lading geplukt .



Vlierbloesemsiroop is heerlijk maar heeft 1 groot nadeel.

Het is altijd zo vlug op.

Ik gebruik het recept van Okke van Amerongen :

recept Vlierbloesemsiroop

16 gedachten over “Vlierbloesem siroop

    • Dat valt denk ik nog tegen Edward. We gaan de boel zo zeven dan ga ik de eerste siroop maken terwijl Ton de volgende lading plukt. Want ja….de kleindochters stonden al te juichen bij het vooruitzicht dus je kunt maar beter niet te kort komen 😉.

      Like

  1. Ik leer vandaag weer een hoop, wist ik niet….geen wonder dat de vinken hier zo gek op zijn bij ons aan de voordeur.
    Ik gun ze het maar, krijg er wel een concert voor terug. Fijn weekend.

    Geliked door 1 persoon

  2. Ik ken het ook niet en heb even gegoogeld. volgens wat ik las; – BEHOORLIJK STEVIG van smaak maar supergezond. Het helpt tegen keelpijn, verkoudheid en bij koorts bij een griep – , zou ik zorgen een voorraadje voor de winter over te houden 😉

    Geliked door 1 persoon

  3. Vlierbloesems heb ik al wel eens gebakken zodat ze krokant werden,ook van de bessen maak ik siroop maar van de bloesems siroop maken is nieuw voor mij.Zal ik dus ook eens opzoeken en proberen Eveline

    Like

zeg het maar.