mijn toverstokje

Ik ben al dagen verwoede pogingen aan het doen om een groepje staartmeesjes te fotograferen .

Ze komen op vasten tijden foerageren .

Vanmorgen had ik er genoeg van en besloot ik mijn toverstokje in te zetten en het heeft gewerkt.

staartmees 024

  

staartmees 026

 staartmees 027

 staartmees 028

 staartmezen enz 089

Nu wil jij natuurlijk ook een toverstokje.

Nou dat kan.

Hier is het recept :

Je neemt wat voor stokje dan ook.

Het maakt niet uit van welke houtsoort,  het mag berken zijn of elzen…….of van mij part zet je je toverhazelaar in als je er maar voor zorgt dat er aan het eind van het stokje een pot pindakaas zit.

 staartmezen enz 090

be careful what you wish for

22 gedachten over “mijn toverstokje

  1. Hahah leuk…Prachtige foto’s.
    Heb ze hier wel in de tuin gehad.. heel vluchtig, 5 stuks, hap, hap bij de vetbollen en weg waren ze weer.
    Nu al een stuk aan het minderen met voeren, nog een bakje staan, waar warempel iedere dag de appelvink komt eten.3 mtr van het raam af 😉
    Groeten

    Like

    • Minderen zeg je….. Meid ze eten me hier nog steeds de oren van het hoofd. Maar geen appelvink..:-(

      Wel heeft een paartje koolmeesjes een optie genomen op een huisje. Ik wens…….

      Like

  2. haha! Die pot hebben wij ook. Ritsen vogels zitten op de pergola hun beurt af te wachten, maar ik heb nog nooit een staartmeesje gezien. Ik zie trouwens dat ie een dwars veertje heeft; dat spreekt me enorm aan 😉
    Ge-wel-di-ge laatste foto, echt!

    Like

    • Jan een koolmeesje ? Eentje? Daar trek ik mijn neus voor op hoor. Het is hier de hele dag een komen en gaan van pimpelmezen , koolmezen, lijsters, merels en roodborstjes.
      Je moet de pindakaas van de Aldi hebben!

      Like

  3. Hoeveel waren het er? Staartmezen komen altijd in groepjes en ze zijn voortdurend met elkaar aan het babbelen. Ik hoor ze dan ook meestal eerder dan ik ze zie. Wat een leuke foto’s! De leukste vind ik de derde, met dat donsje dat aan zijn nek kleeft…

    Like

    • Morge Ed,

      Ze zijn met z.n tweeën en af en toe gedrieën.
      En…..ze hebben een horloge.
      Ze komen om het half uur, net om kwart voor tien dus om kwart over tien moet ik met de camera in de aanslag zitten . Ik kan de klok er op gelijk zetten het is ongelooflijk!

      Like

  4. Wat een dotjes zijn het toch en ze komen allemaal op de pot met lekkers af, een echt lokkertje!
    Vooral foto 2, wow!
    Wist je dat er nu speciale pindakaas met insecten en zonder zout te koop is?!

    Like

zeg het maar.