over de kunstmarkt een een enorme kist wijn………….

Tjonge wat een ongeduldige mensen zijn er toch.

Ik kan niet eens een dagje uitblazen want half weblogland staat te trappelenop mijn stoep.

Lieve mensen, zo`n dagje kunstmarkt gaat mij  natuurlijk niet in dekouwe kleren zitten dus

heb ik even rustig de tijd genomen.

Bovendien moet ik tot mijn schande bekennen dat ik niet veel gefotografeerd heb.

Ik hoop dus dat de webloggers die gekomen zijn een beetje leuke foto`s gemaakt hebben

kunstmarkt007.jpg picture by wezeltje

Aldus zag mijn kraampje er uit.

kunstmarkt008.jpg picture by wezeltje

 

Palomino was er met haar hele gezin ennatuurlijk kwam Pieke weer…deze keermet vriendin Gundula

Tot mijn grote verrassing kwam vrouwe Vivaldi van weblog  CARPEDIEM naar Haaksbergen getogen samen met man .

Ik herkende ze meteen want ze hadden Lotje meegenomen.

lotje.jpg picture by wezeltje

en dat was niet het enige…………………o neeeeeeeeeeeeeee!

Ze brachten een hele kist perenwijn mee.

DSC_3915.jpg picture by wezeltje

Dat komt zo;

Vrouw Vivaldi heeft een piepjong perenboomje in haar park.

Vol trots vertelde ze onlangs dat er al een paar peertjes aan hangen, waaropik meteen een vrachtwagen gehuurd heb om de oogst naar Haaksbergen te vervoeren.

Ik heb er digitale perenwijn van gemaakt en de zaak gebotteld…..kortom wehebben al heel wat lol gehad vanwege dat boompje.

Dat kon natuurlijk niet zonder gevolgen blijven……..

DSC_3917.jpg picture by wezeltje

Wat een enorme kist ………………

DSC_3921.jpg picture by wezeltje

euhhhhh……..

tja…..vrouwe Vivaldi heeft waarschijnlijk gedacht dat wij kabouterszijn….whahahahahahaah

Hoe dan ook ik ben blij dat Willem die kist bewaakt want het is wijn vanuitzonderlijke kwaliteit.

DSC_3923.jpg picture by wezeltje

nou…ik denk dat wij vanavond maar eens een flesoptrekken………………….

0 gedachten over “over de kunstmarkt een een enorme kist wijn………….

  1. gottegottegot
    word je voor ongeduldig uitgemaakt
    BELANGSTELLING heet dat muzzzzzzzzzz
    maar het ziet er allemaal weer toppie uit
    zonnetje erbij maar niet te warm
    leuk volk inclusief diervolk dat voorbij kwam
    leuke foto’s en hoe komt het dat je zelf
    niet zo veel gefliepst hebt?????
    te veel gekletst met al dat volk?
    was het wel druk?
    je ziet vanmeij is HEEL BELANGSTELLEND..
    en als klap op de vuurpijl krijg je
    een HISTORISCH kado
    en muzzzzzzzzzzzzz
    wie het kleine niet eert……
    waar is willem zijn beveiligingspakkie?
    hughvanmeij

    Like

  2. Dus het is een leuke dag geweest!

    Wat aardig dat je een kado hebt gekregen. Het zijn grappige kleine flesjes. Ik denk dat ik ook maar eens een kunstmarktje begin. Mijn katten uitstallen ofzo.
    Dan mag iedereen komen…..met kado.

    Perenwijn……dat heb ik nog niet eerder gedronken. Maar het lijkt mij wel lekker.

    Maar weet je wel zeker dat deze flesjes om te drinken zijn? Ik zie een lontje er bovenuit steken.

    Like

  3. kijk dat bewijst maar weer es
    hoe uitzonderlijk goei die wijn is !!
    Willem weet kwaliteit te waarderen ;))
    en doet me goed dat hij ze bewaakt …
    want het staat hem goed ..
    wat issie mooi hé naast dat flessie 😉
    doch et wel heur …
    mussenkind ga der lekker voor zitten
    en geniet dervan , staar maar even in
    zijn kurkie as tie open gaat ,
    whahaha , mensch zit tot de oren in de appels
    zou ík cider maken ??
    of appeltaart ??
    gottegot wat een bende …
    Lotje weet wel te helpen glukkig 😉

    Like

  4. Wat leuk Mus,
    het is dus een geslaagde dag geweest dat is fijn!

    Die Lenie wat een idee joh ik lees dat ze nu al weer dreigt met cider hahahahahaa

    Mooie foto.s mus van een hele mooie Willem.
    Fijne dagen liefs van Sary en de bengels

    Like

  5. Mus, wel oppassen met die flessen, hoor. Ik zie maar hele korte lontjes.
    Wat een geweldig idee he ? en jij maakt het natuurlijk helemaal AF door ons op het verkeerde been te zetten. Ik Proefde de wijn al bijna. Gelukkig was het weer jullie goed gestemd en ik hoop dat het allemaal gezellig druk was

    Like

  6. Hè, die lekkere Willem weer even!!! Mmmmmmmmmm!!!!

    Nou met die “wijn” zullen jullie je geen stuk in de kraag drinken,
    enne. . . alleen buiten aansteken hoor, Saar en Kees komen anders
    vast “ruiken” en afgebrande snorharen stinken zo in huis!

    Schilder jij ook zo als dat mannetje in biertijd? (Janneke)
    Dat zou je anders volgend jaar kunnen doen op de kunstmarkt,
    dan kunnen de anderen wel inpakken, hahahaha!

    Like

  7. @ Henriëtte…..
    Inderdaad zoals Margriet ook al opmerkt…ze hebben korte lontjes.
    Ik denk dat we ze voorzichtig gaan aanpakken…dak d`r geen “knallende “koppijn aan over houd.

    Jammer dat je niet kon komen Henriëtte….ik had meneer H Mus al geestelijk op je komst voorbereid.

    Like

  8. Dat krijg je ervan als ze een vrachtwagen besteld voor dat kleine perenboompje van haar
    als er maar een paar peertjes aan zitten kunnen de flessen niet zo groot gemaakt worden
    natuurlijk want anders leverd het weer niks op hihihihihi
    groetjes

    Like

  9. Nou ben ik nog steeds niet zeker of het flesjes zijn om te drinken of om aan te steken.
    Het is natuurlijk KAARSJE voor me om daar achter te komen.
    Kijk….het kan natuurlijk een doppie zijn waar voor de sier een lontje in is gezet, maar daar zou dan een boodschap achter zitten. Welke dan, zou Mus zeggen????
    Nou…..kijk…..als het mijn flesjes waren geweest met bramen van de ongedoornde struik die zo groot zijn als 20 cents kippeneieren, en ik zou ze in mijn schuur illegaal opstoken tot een goedje waar de vlam van in de pan slaat….nadat ik de Haaksbergse chauffeur op heb laten pakken door de AIVD….en ik de ramen van de schuur geblindeerd heb…..en ik wist dat ik ze aan Mus kado zou doen…..zou ik er ook een lontje in steken.
    Waarom????
    Nou…..om Mus op d’r neus te laten kijken als ze bij zwoel KAARSlicht een overheerlijk bramenwijntje denkt open te trekken en er dan eindelijk een lichtje opgaat.
    Whoehahahahaha

    Like

  10. Woow wat had je weer een gezellige “kraam” Mus!
    Dat die gele vlinder er nog is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Weet je nog de kunstmarkt van vorig jaar? Toen ik een “blonde” Mus verwachtte,
    je niet als Mus herkende maar werd gelokt door die vlinder?
    Het zal dit jaar beslist gezelliger zijn geweest het weer zat mee en dan
    die loggers!!! Wat is “zij van de peren” ook leuk in het eggie he?
    En uh…….ook naar de Haarmühle geweest???

    Groetjes,
    beuzeblaadje

    Like

  11. Het was gezellig hè Mus. We hebben genoten! Zelfs de kids vonden het reuze leuk.
    Onze foto’s zijn niet echt geweldig geworden, beetje wazig enzo. Ik stuur ze gauw even door, ik wil even kijken of ik er in psp nog iets aan verbeteren kan, maar de tijd ontbreekt op het moment een beetje…

    Wij hebben trouwens ook een perenboompje in de tuin. Volgend jaar nemen we een kistje mee hoor.
    Geen wijn, maar een kistje stoofpeertjes… 😉

    Groetjes Audrey & co

    Like

  12. O.T.

    Dat zal ik je vertellen Mus.
    We kregen zelf visite.
    Het was al de 2e keer dat wij ons serieus voor hadden genomen richting Haaksbergen te gaan om jouw schilderijen in vol ornaat te aanschouwen. En jou natuurlijk!!!!
    3 x is scheepsrecht.!!!!!!!

    Like

  13. niet zatjes he, niet overgevend van alle wijn je bed inrollen hoor, jeetje mus pas maar op met openmaken dat je niet morst van dit goddelijke goedje, heerlijk is dat he humor die eigenlijk nergens over gaat, waar je geen mensen mee kwetst, wat niet ten koste gaat van iets of iemand, gewoon droogkloerige humor, daar hou ik wel van!!!
    leuk is dit!!!

    Like

  14. Het ziet er weer heel gezellig uit, das genieten.

    Wat kun je moe zijn na zo’n dag, of ni da.

    “Ma ja wie dood ’t o’ns zelf á”. Ie kunt better meu ween van zo’n onwies mooin dag, as iets aa’s.

    Was er verder veel bekieks in Haaksbergen deze dag, in Wezup was het volop.

    Dag dag good goan.

    Like

  15. Wat leuk om te lezen dat het een gweldige dag is geweest. Lekker zo`n kistje perenwijn, ik heb hier ook nog een boom in de tuin vol met peren. Perenwijn met een lontje,dat beloofd wat. Drink voorzichtig, proost.

    Groetjes Sjoukje

    Like

  16. Wat een belevenis op de kunstmarkt van Haaksbergen Mus ,
    je hebt ook een pracht van schilderijen op je kraam en wonder boven wonder zie je daar ook een uitblinkend naakt . Die heb je niet bij mij gemaakt , Evelineke .
    En dan die pere-wijn ….. het moet wel een superdag zijn geweest en ook veel verkocht .
    knufff , joost

    Like

zeg het maar.