Brugge in kleur en zwart/wit

Tot op heden beschikte ik nog niet over een programma waarmee je vertekening van opnamen met de groothoeklens kunt bijstellen.
In DxO pro zit echter een tool om dat te doen en daarmee ben ik aan het stoeien geweest.
Het is best even oefenen maar het lijkt redelijk gelukt.
Wellicht ben ik rechtsonder iets te ver doorgeschoten.
Oefening baart kunst.
Brugge in zwart wit

Brugge

20 gedachten over “Brugge in kleur en zwart/wit

  1. ik ben gek op B&W fotografie mooie kleurtoon en scherpte alleen de crop/uitsnede had ik zelf anders gedaan maar zo te zien werkt de software wel goed 🙂

    Like

  2. Het lijkt wel op ” het straatje van Vermeer” . Mijn voorkeur gaat toch uit naar de kleuren versie, ondanks de zw/wit foto’s van de laatste dagen.
    Kijk maar eens naar dat rechtse gebouw, mooie spiegeling in de ramen, bij zw/wit versie is dit helemaal blank.

    Like

  3. De kleurenversie lijkt wat betreft kleur iets te verzadigd. Ik ga voor de monochrome versie. Kan me vergissen maar ook in die foto lijkt toch een ietwat sepia-achtige tint te zitten.

    De foto’s hebben wel wat vertekening maar die is er heel moeilijk uit te krijgen en bij deze historische pandjes stoort me dat helemaal niet

    Like

  4. Ik ga voor zwartwit, but … een oud vrouwtje…een zwerfkat … een eenzame wandelaar … begrijp je wat ik bedoel? … zou aan dit prachtige tafereeltje misschien toch nog iets hebben toegevoegd? … Ik stel het slechts als vraag, want de fotografische wijsheid heb ik ook niet in pacht, dat spreekt…

    Like

  5. A propos vertekening groothoeklens: je hoeft die vertekening niet altijd op te heffen, hoor! Je foto’s worden er veel statischer door, en die vooroverhellende, omvallende gebouwen geven je foto’s vaak ook een leuk dynamisch effect!

    Like

  6. een heel mooi brugs hoekje
    ik snap alleen niet wat je gedaan hebt, ik ken dan ook niks van de technische kant van foto’s nemen of bewerken 🙂
    en zw/w of kleur, ik kan niet kiezen, het zw/w geeft de oudheid goed weer, kleur herken ik dan zoals het is hé

    Like

zeg het maar.