Mussenjong

~~

~~

Momenteel hebben we weer een heel troepje musjes in de tuin.

In de afgelopen winter en voorjaar was de mussen familie behoorlijk uitgedund.

Ik zag een paar keer een sperwer in de tuin ( nee geen foto , natuurlijk te laat ) en ook de sporen van een opgegeten mus.

Ook komt er zo af en toe in in de katten – ren……hoe dom kun je zijn.

~~

19 gedachten over “Mussenjong

  1. Mooie foto van de musjes, musje!
    De mus is in ons tuintje al jaren de meest geziene, maar waarschijnlijk de minst gefotografeerde gast. Een foto van een in hazelaar smikkelende sperwer heb ik dan weer wel … 🙂
    Goed weekend, Eveline.

    Like

  2. Hoi Eveline,

    Die jongen zijn verdikkeme al bijna net zo groot als de ouders; soms ogen ze zelfs groter omdat ze lekker doorvoed zijn en de ouders van al dat gejakker zijn afgevallen. Leuk!

    Groeten, Robert

    Like

  3. De vogels hier zijn ook aardig geslonken, nee niet door de katten….mijn buren zijn hun tuin aan het veranderen, dus veel drukte. Niets voor vogels dus. Hopelijk zie ik ze weer gauw (niet de buren, maar de vogels).

    Like

  4. Aaaaa, mooi joh, wij kijken er alleen maar naar, je katjes doen er andere leuke dingen mee, net als de sperwer,
    tja. . . . zo is de natuur nou eenmaal!

    Like

  5. Deze foto is geweldig maar sorry, ik zit nog te lachen om het stukje wat ik net gelezen heb over de vlaggetjes die mannen op moeten hangen.Prachtig.Ik bekijk vanaf vandaag sommige mannen van een heel andere kant.

    Like

  6. Dit is de ultieme, hier definitief vastgelegde, liefde van een moeder voor een kind. Een prachtige foto.

    Wat moet jij toch gelukkig zijn met zo’n camera. Ik zit hier met een samsungdingetje waar je weinig mee kan. En juist nu er een paartje zwartkopmezen van de pinda’s knagen, maar net te snel zijn om ze te kunnen vastleggen zodat het OF een vreemd soort veeg wordt OF een foto met vogels ter grootte van een stip.
    Plato loopt af en toe wanhopig naar buiten in de hoop dat ze nou eens even stil willen zitten. ‘Dat doen jullie bij Artmus toch ook,’ roept hij vertwijfeld. Maar de zwartkoppen hebben daar, ook letterlijk, schijt aan.

    Mus, zeg mij, dat is toch niet eerlijk?

    Like

  7. Wat een super gave vertederende foto Mus!
    En ineens viel me ook de geweldig mooie tekst
    op die in jouw rechter zijkolom staat. Heb je enig
    idee wie dat heeft geschreven? Onmeunig mooj!!!

    Doeii,
    beuzeblaadje

    Like

zeg het maar.