ik praat nog even na……

Beste mensen na enig ge-struin op internet  kan ik vandaag glashelder aantonen dat mij geen enkele blaam treft.

Mijn blazoen is zo helder als ” de tandjes van het nikkertje zijn “….want……….

hoewel velen veronderstellen dat het mij in de bol geslagen is vanwege de onzinpoezie die ik  rijm kan ik zeggen

dat ik mij, met mijn afwijking, in goed gezelschap bevind.

Neem nu Cees Buddingh , voorwaar geen al te domme jonge zou ik zeggen.

Hij  heeft prachtige onzin poëzie gemaakt .

Zij bekendste gedichten zijn de zogenaamde “gorgel” rijmen.

Je weet wel :

Ik ben de blauwbilgorgel,
mijn vader was een porgel…enz ….enz…..

Niet????? klik dan HIER

ik laat hier graag een ander vers van Buddinghzien, omdat ik het onderwerp onlangs hoogstwaarschijnlijk gefotografeerd heb,

en dat past zo leuk………………..

Bovendien is “de blauwbilgorgel ” overbekend.

komt ie:

De bozbezbozzel

De bozbezbozzel lijkt wat op
Een jenk, maar heeft een klein’re kop.

Zijn poten staan steeds twee aan twee
Als eenmaal bij het stekelree.

Hij hinnikt als een maliepaard,
En als het sneeuwt heeft hij een staart.

Wanneer die staart zijn kop zou zijn,
Was hij precies een spieringzwijn.

En als hij zeven staarten had,
Een kossosale kolbakrat.

Nu lijkt hij nog het meeste op
Een jenk, maar met een klein’re kop.

 

nou wat denk jij….is um dit?????

img49/9070/straattheater006wt6.jpg

Zo zie je maar….ik heb hiermee bewezen dat nonsens dichters nog zo achterlijk niet zijn….ik dicht dus lekker verder.

lekker pUh.

0 gedachten over “ik praat nog even na……

  1. Hallo Eveline,

    Het dichten werkt aanstekelijk, maar onzin rijmen kan ik niet, tenminste niet nuchter ;-). Het volgende moet mij van het hart:

    O Druilerok en Dwallerdap
    Uw zoetgevooisde klank,
    Die doen mij meestal veel plezier,
    daarvoor zeg ik nu dank.

    Maar Èèn ding doet mij smart
    Dit moet mij van het hart:
    Uw boterham met pindakaas,
    ‘k verga hier van de stank.

    Groeten Gert (Palomano)

    Like

  2. Zo is dat Mus. De groten der aarde deden eraan. Dus waarom jij niet.
    En ikke doe ook nog eens lekker mee.

    Lalalalala…..zing maar mee…..

    (Op de tekst van hoeperdepoep zat op de stoep)

    En hoeperdepoep zat op de stoep
    en laten we vrolijk weeeeeeezen
    een dwallerdapse bozbezbozzel
    en laten we vrolijk zijn.

    (tekst, een pikketanessie)

    Een pikketanessie gaat er altijd in
    compleet met druilerok
    maakt je blij van zin
    en er zit pindakaas aan mijn kin
    de druilerok zet zijn tanden erin

    (tekst, bij ons in de Jordaan)

    Bij ons in weblogland
    zing je van helaholahupladi-jee
    bij ons in weblogland
    zie je de webbies met zijn allen hand in hand
    Hatzee
    Bij ons in weblogland
    waar de blauwbil met zijn gordel staat
    en de Haakse-bergse humor nooit verloren gaat
    zodra ons Mus weer aan het rijmen slaat

    (tekst, geef mij maar Amsterdam)

    Geef mij maar dwallerdap
    dat is mooier dan poezie
    geef mij maar dwallerdap
    van ons eigense webbie
    Geef mij maar dwallerdap
    met zijn spieringzwijn en jenk
    want met dwallers ben je rijk
    en gelukkig tegelijk
    geef mij maar dwallerdap

    Like

  3. Kijk ik ff bij m’n reacties, zie ik daar die van jou. Maar ik heb er echt helemaal niks mee van doen hoor Mus. Alles komt echt helemaal van manlief. Het dichten het plaatsen, de onzin over pindakaas, )want pindakaas stinkt niet!) Ik was vandaag niet eens thuis, ik was met 120 andere kralenmiepen in Houten. En wat heb ik genoten. Ik ga aan de ArtClay, ik ga m’n eigen zilveren sieraadjes maken. 🙂

    Like

  4. De door me vermelde appelwijn in de voorgaande log is, als ik dit soort beschamende onzin lees, nog lang niet uitgewerkt.
    Het is nu zelfs al zover dat je Cees Buddingh, een geweldige goede schrijver, voor een idioot aanziet.
    Ondertussen is het nu, terwijl ik dit schrijf, zondag en ik ga straks naar de kerk om een schietgebedje voor je te doen in de hoop dat je je daarna zult bekeren.

    Like

  5. Helaas kan ik niet uitmaken of dit een Bozbezbozzel of een Jenk is Mus, daarvoor zou je ze samen moeten laten zien, maar omdat een Bozbezbozzel ook een wat bollere kop dan een Jenk heeft hou ik het er op dat dit een Jenk is.

    Omdat ik morgen vast alweer vergeten ben dat er iemand jarig is alvast van harte gefeliciteerd voor meneer Huismusje! 😀

    Like

  6. Muzzz, ‘k heb er lang over nagedacht
    ’t zal inderdaad een bozbezbozzel wezen
    die joekelgokkert bracht me van mijn à propos
    dat het over bozbezzen gaat, kan je duidelijk lezen

    ja, ‘k weet nu zeker dat dit ‘m izz
    dé bozbezbozzel van Cees Buddingh’
    wist je trouwens…. dat ze ook zalig zijn
    in bozbezbozzelpudding !???

    Like

  7. Ik zei het toch Mus je bent gen…. o nee dat zeg ik niet meer, maar je komt er nu zelf mee he je levert gewoon het bewijs!

    Morgen een feestje mus??

    Liefs XXX van Sary en de bengels

    Like

  8. Je hebt het weer prima aan elkaar gebreid met die prachtige foto’s erbij. Misschien ken je ook wel dat bral gedicht van mijn achterneef, Johnny van Doorn: Een stralende stralende zon. Die brabbelde er ook lustig op los.

    Like

zeg het maar.