Dropplant voor al Uw vlinderfeesten

Als je nu eens echt een groot vlinderfeest in je tuin wilt hebben plant dan eens een dropplant.
De plant is heel geschikt in de achtergrond of het midden van je border en trekt ongelooflijk veel insecten aan.
Als je met je hand door de stelen gaat ruik je een heerlijk dropgeur.

Ik ben de vlinders nu eens niet met een macrolens te lijf gegaan maar met een 70/200 mm lens om de doopplant mee te nemen in het beeld.

dagpauwoog op dropplant ( agastage )

dagpauwoog op dropplant ( agastage )

14 gedachten over “Dropplant voor al Uw vlinderfeesten

  1. Heerlijke foto’s, Eveline!
    De plant is ook zo mooi, ik heb haar in het wit gehad en daarna nog een keer in het paars… maar ze verdwijnen iedere keer weer uit mijn tuin. Ik denk dat de grond van onze tuin (veen) niet geschikt voor haar is. Maar het is een hele fijne vlinder- en bijenplant.
    Lieve geniet groetjes van Anna πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

    • Dat is heel jammer Anna. De veengrond zou best eens een oorzaak kunnen zijn. Je zou het nog eens kunnen proberen door een groot gat te graven dat je vult met tuinaarde en daar de dropplant in te zetten. Ik heb hem ook aan mijn zoon en aan onze dochter gegeven, die zijn er heel blij mee.
      Overigens heb ik ook regelmatig raadselachtige verdwijningen.

      Like

zeg het maar.

