50-jarige Haaksbergse loopt 150e marathon in 8 jaar tijd

Toen Ton en ik ons vanmorgen gingen voorbereiden op het interview met Henriëtte Klomp uit Haaksbergen las ik dat ze 150 marathons heeft gelopen.
” dat kan niet ” zei ik tegen Ton.
150 marathons!

Maar het blijkt echt zo te zijn.
Op internet lees ik  :
31 mei 2016  De 50-jarige Henriëtte Klomp uit Haaksbergen heeft afgelopen weekeinde haar 150e officiële marathon gelopen. De agente, werkzaam bij de politie in Deventer, deed mee aan de Hollenlauf in het Duitse Winterberg.

Ons interview was in Buurse.Wij haalden Henriëtte op bij haar huis “ want dan kan ik mooi terug lopen

Een gespierde krachtige dame stapte bij ons in de auto en de energie begon meteen te stromen.
Bijna was ik zelf ook gaan hardlopen ware het niet dat het lijf roept dat ik me niks moet verbeelden.
Het interview vond plaats bij het Buursermeertje waar Ton de microfoon in stelling bracht.


En toen zette Jet de spurt er in richting Haaksbergen.

150 maratons in 8 jaar, wat een vrouw!

 

5 gedachten over “50-jarige Haaksbergse loopt 150e marathon in 8 jaar tijd

zeg het maar.

