Op pad met Arendsoog

Eergisteren ging ik met fotovrienden Gert en Roy naar de Engbertsdijkvenen .
Roy is de voormalige terreinbeheerder van dit gebied en hij ziet werkelijk alles.
Arendsoog zou een goede bijnaam voor hem zijn.
Terwijl ik met een pijnlijke rug ,  ik  had lange tijd bij een poel kikkers had gezeten, voortploeter roept hij opeens ” grote bonte specht”
En inderdaad….daar zat hij op een dode boom.
Tijd voor het statief had ik niet dus de foto is uit de hand gemaakt.

Goed kijken , het zijn niet alleen maar kale takken.
Grote bonte specht

15 gedachten over “Op pad met Arendsoog

  1. Hier houd ik van….zulke foto`s zien we eigenlijk te weinig. Wat wel zien op het blog is alles vol in beeld…..maar het kan ook anders…zoals je nu laat zien….en wij meestal zien als we aan het wandelen zijn. Zelfs aan de compositie is gedacht…..heel mooi.

    Liked by 2 people

  2. Voor de grote bonte specht hoef ik gelukkig niet naar de Engbertdijksvenen. Die komt ook gewoon in mijn achtertuintje. Wel hoorde en zag ik er ooit de wielewaal. Ook waren er altijd heel veel muggen, zodat ik meestal helemaal onder de bulten en zwellingen, maar toch zeer voldaan thuiskwam vanwege al het moois dat ik gezien had. Een prachtig natuurgebied!
    Zijn dat minispoortje en dat kleine perronnetje er nog?

    Liked by 1 persoon

zeg het maar.

