Het begint met graan

Twee mannen die uren kunnen praten over graan.
Jan Versteeg (molenaar) en Arie van Linstee (bakker).
Zelf was ik te druk om te luisteren naar wat ze allemaal te vertellen hadden immers, ik moest mijn lichtmannen ( een van de vrijwilligers van vereniging de Hoksebargse mölln en Ton met bouwlampen) aansturen.
In de molen is het normaal gesproken te donker om te fotograferen.
Graan wat is dat eigenlijk ? Ik heb eens even gegoogeld en ik lees het volgende:
Graan is een verzamelnaam voor de vruchten van eenzaadlobbige cultuurgewassen uit de familie van de grassen die samen wereldwijd de belangrijkste voedingsbron voor de mens vormen. Graan wordt geteeld voor zijn eetbare bestanddelen, samengesteld uit meellichaam, zemel, kiem en aleuronlaag


8 gedachten over “Het begint met graan

zeg het maar.

