Appels

Regelmatig kom ik langs een boomgaard net buiten het dorp waar de appels al weken onder de boom liggen.
Zo jammer, ze liggen gewoon weg te kwijnen ,daarom heb ik mijn schroom overwonnen en heb aangebeld bij de woning naast de boomgaard.
wilde ik ze rapen? Graag, wij komen er niet meer aan toe
En dan zijn de rapen gaar, dan word ik gulzig en overmoedig.
Wilde ik Misschien een kruiwagen?
Met twee grote shoppers vol appelen ging ik dolgelukkig huiswaarts .
Het gevolg is dat ik twee dagen in de keuken heb gestaan.
Eerst het hele zooitje in de sap-pan om er vervolgens gelei van te maken.
Alle buren hebben nu appelgelei evenals de kinderen en kleinkinderen en onze voorraadkast puilt uit.
Uiteraard is er ook een potje gelei met een emmertje Griekse yoghurt( want daar is het zo lekker bij ) naar de eigenaren van de boomgaard gegaan.

Gelukkig kreeg ik hulp bij het rapen van appels.

25 gedachten over “Appels

  1. En zeggen dat er zoveel mensen zijn die geen stuk fruit kunnen kopen en in armoede leven. Laten rotten is zonde. Ben in de week ook een hele dag bezig geweest met appelmoes te maken van de gevallen appelen in mijn tuin.Ik had heel wat potjes en heb er naar de buren en de kinderen en kleinkinderen gebracht.Prachtige herfstcreatie

    Liked by 1 persoon

  2. Super Eveline en ook nog tijd gemaakt voor een mooie foto van je hulpje jij bent toch ook een duizendpoot hoor. Wat dacht je van een leuk boekje van je appelhulpje met alle vervolg verhalen over zijn belevenissen ? Jouw ftuten hangen nog steeds aan mijn muur ik ben dol op dat schilderij. Fijne zondag Eveline!

    Liked by 1 persoon

zeg het maar.

