de zomer duurt maar de herfst ligt op de loer

Inmiddels in een derde generatie vlinders ontstaan vanwege het uitzonderlijk warme weer.
Deze vlinder behoord daar niet toe.
De vleugels zijn gerafeld , hij heeft zijn beste tijd gehad.
Juist daarom vindt ik hem zo mooi.
Een symbool van de naderende herfst.

Hij zat prachtig in het licht op de een bloem van het ijzerhard ( Verbena )

Vorig jaar had ik geen succes met deze plant maar dit jaar bewijst hij zijn diensten volop!

 

13 gedachten over “de zomer duurt maar de herfst ligt op de loer

  1. De zomer is laat begonnen , en omdat die zo laat begonnen is, is het raar dat het al zo vroeg donker is.
    En omdat het zo vroeg donker is, weten we dat het half september is wat aan de temperatuur niet te merken is. Vlinders slaan dit jaar over bij ons in het tuintje

    Liked by 1 persoon

    • Heel mooi Eveline mooi op dat ijzerhard ook! Ik heb tot en met vandaag nog vlinders in de tuin ik denk inderdaad de derde generatie want ze zien er nog perfect uit. Maar als het echt los barst met regen en onweer dan weet ik niet voor hoelang nog want de tuin is voor een groot deel al met de herfst bezig.

      Liked by 1 persoon

zeg het maar.

