Vlindertuin

Dinsdag gingen we met vier fotovrienden naar Luttelgeest naar de vlindertuin.

Ik vond het lastig om te bedenken welke lens ik mee zou nemen maar ik besloot na afweging te kiezen voor de nikkor 70/200 en ik nam de kleine canon met 50 mm zoomlens mee.

Dat bleek verre van ideaal maar ik heb toch een paar aardige foto,s kunnen maken hoewel sommige vlinders op de verkeerde plek gingen zitten 😄😄.

Het grootste obstakel was echter de vochtige warmte in de vlindervallei.

Warmte is mijn grootste vijand dus na zo.n drie kwartier stond ik te trillen op mijn benen.

Een macrolens heb ik niet wel heb ik een macro voorzetlens op de canon gebruikt.

Ga ik nog eens terug?

ik weet het niet, misschien in de winter😄.

 

 

 

35 gedachten over “Vlindertuin

  1. nou ondanks je beperkingen heb je toch prachtige foto’s gemaakt
    foto 1 vind ik toch wel de mooiste vanwege de compositie, had misschien ietsje lichter gekund maar dat weet ik ook niet zeker, zou ik moeten zien hoe dat uitpakt.

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi gedaan hoor. Werk zelf v.w.b. macro ook niet met macrolenzen, gebruik ook een ‘gewone’ 70-200, 24-70 of 50mm maar wel met tussenringen. een goedkope oplossing maar zeker het overwegen waard. Met een beetje oefening kun je hier net zoveel mee als met een macrolens en het kost stukken minder.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik ga er altijd in badpak heen 😀
    Knappe foto’s, zeker met een niet macro-objectief. De eerste vind ik echt prachtig!
    Maar ik ben het niet met Jos eens. Natuurlijk is het een prima (goedkope) oplossing, de tussenringen, maar ik denk dat een macrolens toch wel wat extra’s geeft… (tja, ik ben verliefd op mijn Tamron 🙂 )

    Liked by 1 persoon

  4. heel mooie serie vlinders Eveline, ja…jammer dat je het niet langer kunt ivm je gezondheid…ik vind de eerste wel een toppertje.
    Het is waar wat Jos zegt..in het begin was ik ook altijd bang om mijn iso te verhogen, maar als het nu moet draai ik hem met een gerust hart omhoog, je moet geloof in je eigen camera hebben hè.

    Liked by 1 persoon

  5. Met dit weer…kijk ik eerst of het de gezondheid van mijn partner in crime het aan kan..
    Met deze hitte leven we vaak op de vierkante meter….prima.
    Houden we nog wat energie over om samen andere dingen te doen.
    Mens wat een dillema’s….welke lens, welke camera .
    Maar goed alle gemopper op een hoopje…je fotos zijn mooi

    Liked by 1 persoon

  6. Met tussenringen werken op een 50 mm is heel goed te doen Eveline, ik doe het vaak. Het geeft weer heel andere beelden dan met een macrolens. Je hebt inderdaad wel lichtverlies, dat is prima te compenseren met je iso. En ja, het zou mij ook veel te warm zijn in een vlindertuin, maar het heeft wel hele fraaie foto’s opgeleverd 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Pingback: Gouldamadine – Eveline Lenderink / fotografie

  8. Met een speciale ring (hartstikke goedkoop) kun je je lens ‘verkeerd’ op de body schroeven. Schijnt heel goed te werken. Zelfs nog beter dan een macrolens. Ik heb wel een macro lens (tokina 100mm) en heel soms gebruik ik daar een tussenring bij, maar ik vind dat nogal gedoe! Bij stilstaande beelden gaat het wel, maar als er iets beweegt kun je het schudden! Scherpstellen kan wel heel dichtbij, maar als het onderwerp weg vliegt …. einde verhaal, inpakken en wegwezen!
    Ik zou zeggen lees je in op internet, er is vast een oplossing die je aanstaat en ook goed voor je knip is.

    Overigens zijn je foto’s heel goed gelukt en foto 2 is mijn favo vandaag! Enne ik hou het ook niet lang vol in zo’n kas, het zweet loopt in stralen van mijn lijf! ’s Winters ook!

    Like

zeg het maar.

