Bosuil

 

Het geluid dat een bosuil maakt is heel bijzonder.
Regelmatig horen wij er s.avonds eentje.
We liggen dan stil te luisteren en te hopen dat hij nog lang niet weg gaat .

 

De klauwen daarentegen zijn nu niet direct iets om naar uit te kijken.
Dat merkte Chris ook tijdens het ringen.

 

 

 

 

 

 

image

13 gedachten over “Bosuil

  1. Jaaaa een kat pardon uil in het nauw doet rare dingen Eveline. Met handschoenen aan zal dat werkje niet zo makkelijk gaan dat snap ik!
    Naar mijn idee kijkt hij op de onderste foto zo van: zij zijn groot en ik is klein ….. maar ik ben niet voor de poes !
    Super mooie foto’s weer Eveline!

    Liked by 1 persoon

  2. Super beestjes. Mijn tuin ligt op het kruispunt van enkele bosuilterritoria. Van oktober tot februari-maart zitten ze hier bijna dagelijks en een ruzietje hoort er af en toe wel bij. Een aantal jaren geleden was er op een bepaald moment een nachtelijke verkeersopstopping. Ik ging op mijn bank zitten en de heren cirkelden ruziemaken rond mijn oren mij totaal negerend. Om het moment min of meer vast te leggen schreef ik er een klein stukje over. Het was 11 november 2010.
    https://ludwigdelatter.wordpress.com/2010/11/12/hoe-hoe-hoe-oe-oe-oe-oe/

    Liked by 1 persoon

zeg het maar.

