Ortolaan.

Update:
Nader onderzoek heeft uitgewezen dat het niet om een ortolaan maar om een grauwe gors gaat

 

Hoeveel geluk kan een mens hebben!

 

Terwijl ik een groep stieren in de Camarque observeerde zag ik opeens iets landen aan mijn linkerkant.
Maar liefst vier foto,s kon ik maken van een vogel die luid riep Ik zit hier .
 
Maar toen!
Toen vroeg ik me af wat ik gefotografeerd had.
Zelf dacht ik in de richting van een boompieper of een leeuwerik.
Maar ja…die snavel , die past daar niet bij.
Dus heb ik het voorgelegd in een natuurgroep op FB.

 

Het antwoord kwam snel.
Het is een ortolaan ( vrouw )

 

Kijk…….dat is nog eens iets anders.
Blij!

 


 
 


 
 


 
 


 
 

 

19 gedachten over “Ortolaan.

  1. Dat zijn stuk voor stuk weer knappe foto’s.
    Een ortolaan, zegt ze … Ik heb er wel eens van gehoord, maar daar blijft het dan ook bij. Ik heb hem nog nooit gezien, en de kans dat dat nog zal gebeuren, lijkt me niet erg groot bij een vogel, die hier als broedvogel is uitgestorven.

    Liked by 1 persoon

    • De traditie om ortolaan te eten komt uit de Zuid-Europese landen. De dieren worden levend in armagnac verdronken en vervolgens in een hete oven geroosterd. Het eten van de ortolaan werd er vroeger (en door sommigen nog steeds) als een delicatesse beschouwd.

      Geen wonder dat ze zeldzaam zijn geworden.

      Like

zeg het maar.

