Kievietsbloemen

Wanneer Fotomaat Roy en ik samen op stap gaan is het altijd slecht weer.
Tenminste, zo lijkt het.
Onlangs zaten we nog in de regen bij een waterspreeuw en deze keer was het nog veel gekker.
We werden getracteerd op fikse hagelbuien.

Het voorjaar werkt bepaald niet mee dit seizoen en ja, er voor thuisblijven is nou ook zo wat.
Dus togen we ondanks de weersverwachting samen naar de IJssel .
Nou dat hebben we geweten.

Aangekomen begon het al direct te regenen πŸ˜„.

 

 

Wij keken ons echter de ogen uit, wat een weelde!
Weilanden vol pinksterbloemen en kievietsbloemen , dus wij storten ons vol overgave op de zompige aarde.

 

 

Na enige tijd hebben wij toch maar een pauze ingelast .
We verschansten ons uit de wind in de luwte van een paar struiken.

 

 

Zodra het droger werd knielden we weer tussen de honderden tere kievietsbloemen .

 

 

image.jpeg

 

Morgen meer.

20 gedachten over “Kievietsbloemen

  1. Om te beginnen maak ik even een diepe buiging voor jullie doorzettingsvermogen…Ik ben gisteren tijdens de buien lekker in de auto blijven zitten, maar ja, ik kreeg dan ook geen veld vol kievitsbloemen aangereikt. In dat geval zou ik met misschien toch ook wel even buiten gewaagd hebben …
    Hoe dan ook, het resultaat mag er weer zijn. Vooral de tweelingen op je laatste foto zijn prachtig.

    Liked by 1 persoon

  2. T is in ieder geval wel wat anders dan knielen in een bed violen! πŸ˜€
    Volhouden, doorzetten, en een militaire training maakt echte fotografen met een passie, wat zeg ik ? Een missie zal ik bedoelen! Bedankt voor die bloemuh, (hoef ik tenminste niet in een zeiknat weiland te gaan liggen fliepsn.) πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Prachtig die kan je alleen nog in het wild vinden in Nederland.Ik heb er ook in de tuin maar die kocht ik een paar jaar geleden in een tuincentra.Het zijn dus geen echte wilde maar op de foto is het verschil niet te zien.Knap van jullie dat je toch doorzette.en het resultaat mag er zijn.

    Like

  4. Pingback: Kievietsbloemen en ooievaars | Eveline Lenderink / fotografie

zeg het maar.

