Flamingo,s in de Camarque

Er stond een straffe wind op beide dagen dat wij in de Camarque waren.
Dat maakt het fotograferen niet bepaald makkelijk maar dankzei mijn rijstzak ben ik toch met een leuke serie thuis gekomen.

 

Het observeren van de flamingo,s vond ik een belevenis op zich.
Honderden vogels zagen wij op sommige plekken.
En al die vogels doen op het zelfde moment tegelijkertijd het zelfde kunstje.
Ze steken de kop in de veren ๐Ÿ˜„.

 

Deze groep stond op grote afstand.

Wij schatten in dat er zeker 400 tot 500 exemplaren stonden.

 

Gelukkig trof ik ook exemplaren dichterbij.

17 gedachten over “Flamingo,s in de Camarque

  1. Een heeeeeeeeeeeele mooie serie, Eveline. En ja…het is dus eigenlijk niet vreemd, dat ze zo’n fletse kop en ogen hebben als ze de kop almaar tussen de veren steken ๐Ÿ™‚ ik ben altijd weer enigszins teleurgesteld als ik hun ogen goed in beeld krijg…zo’n contrast met die prachtige veren, mja…je kunt niet alles hebben, zelfs een flamingo niet

    Liked by 1 persoon

  2. Laatste foto is voor mij duidelijk favoriet. Mooi de stand van z’n stelten. Centraal geplaatst vindt ik niet storend maar naar mijn bescheiden mening zou een vierkante uitsnede het net even beter doen. Dit heeft voor mij enorm veel meerwaarde boven een foto in de dierentuin

    Liked by 1 persoon

  3. Toen ik je blog opende zag ik alleen de ruggen van de flamingo’s. Mijn eerste gedachte daarbij was hoezo flamingo’s het zijn schapen. Gelukkig ontrolde de foto zich verder en kreeg ik een fantastische serie voorgeschoteld. Heel mooi je moet wel genoten hebben bij zoiets moois.

    Liked by 1 persoon

  4. Dat is inderdaad een belevenis!
    Prachtige sierlijke vogels Eveline
    Hier maakt je hart een sprongetje van blijdschap .
    Ook je specht is een super moment!
    Zag deze week 8 bijen eters ….. Alleen de pocketcamera bij me ……
    We hebben anderhalf uur zitten te genieten….

    Liked by 1 persoon

zeg het maar.

