Kuifeend

Al twee dagen loop ik in het Haaksbergerveen zonder enig resultaat.
Het is stil, heel stil.
Echter, gisteren zag ik vlak voor het einde van mijn wandeling een paartje kuifeenden/
Ik wrong me door het stuweel voor een mooie foto en net toen ik min of meet stevig stond aan de waterkant vlogen ze op.
Man kuifeend kon ik nog net platen.

 

 


 
 
 
Mijn fotomaatje Gert maakte deze foto terwijl ik probeerde niet op te vallen.
 

 

14 gedachten over “Kuifeend

  1. Met die tweede foto zou ik toch wel tevreden zijn.
    Maar kijkend naar de laatste foto is het geen wonder dat eenden en ander gedierte er vandoor gaan zodra ze je zien. Dat van die camouflagekleding is een misverstand hoor. Dat zit zo … Als dieren een persoon in camouflage zien, dan weten ze meteen “Oppassen, da’s een jager.” Zien ze daarentegen mij lopen in mijn fleurig gekleurde rode regenjas of idem vest, dan is het duidelijk: “Daar hebben we niets van te vrezen jongens, ’t is maar een onschuldige wandelaar, hooguit een fotograaf … Zullen we maar even mooi blijven staan of zitten voor de foto!?” 🙂

    Liked by 1 persoon

zeg het maar.

