Puttertje

 
 
Het is altijd weer verrassend om te zien wat mensen bezig houd.
Onlangs was ik op bezoek bij Coen de Stoelenmatter.
 
Al pratend bij de koffie vertelde zijn vrouw Dinie dat ze vogels kweekt .
Daar moest ik het mijne van hebben !
En wat blijkt, Dinie kweekt goudvinken en putters.
 
Je weet wel….van die vogels waar ik soms uren voor in het struweel lig.😬
En ja hoor….daar zaten prachtige putters in de volière .
Aan de muur zag ik heel veel prijzen hangen en dat bleek nog maar het topje van de ijsberg te zijn.

 
 

image
 
 

 
 

11 gedachten over “Puttertje

  1. Zo doe je camouflage tent maar naar het Waterlooplein, want voortaan lig je voor deze volière!
    BTW zijn het geen beschermde vogels, of is dat een domme vraag? Ik vind het behoorlijk onnatuurlijk dat zo’n mooi zangertje in een hand te zien is.Die hoort gewoon lekker buiten te vliegen. Toch???

    Liked by 1 persoon

    • Dat was ook mijn eerste vraag Marjolein maar het blijkt zo te zijn dat je geen wilde vogels mag houden maar wel gekweekte.
      Desalniettemin blijf ik het lastig vinden.
      Deze vogels kennen niet anders dan volières .
      Op marktplaats worden ze in alle prijsklassen aangeboden zag ik.

      Like

  2. Wat een lief koppetje in die grote hand Eveline, zou het met die gekweekte vogels niet net zijn als met onze katten en die mogen ook niet vrij rondlopen buiten veel te gevaarlijk maar we maken het ze zoveel als in ons vermogen ligt naar de zin. En bovendien houden we van ze. Dat zal met de gekweekte vogels niet anders zijn denk ik. Wat ik honderd keer erger vind zijn de kiloknallers en de plezier jacht en en en…… nog veel meer erge zaken. Ga jij maar lekker die voliaire in om ze te fliepsen ik kan niet wachten!

    Liked by 1 persoon

    • Helemaal met je eens Sary.
      Omdat het nu een puttertje is die hier ook in de vrije natuur voorkomen krijg je dat er door sommige mensen anders naar gekeken word.
      Maar wat te zeggen van kanariepietjes , papegaaien , parkieten ,wevervogels en vele andere soorten.
      En wat je zegt, voor deze beestje word heel goed gezorgd .
      Deze vogels kennen al generaties lang geen leven buiten de volière .

      Like

zeg het maar.

