Addertjes

Adder in het Haaksbergerveen

image

_EEF2328 2

Het Haaksbergerveen is het leefgebied van een gezonde adderpopulatie.

Deze gifslang laat zich zien zodra de eerste voorjaarszonnestralen doordringen.

Dan warmen de bruine, wat grotere vrouwtjes en de zwarte mannetjes zich in de zon.

De paartijd, gekenmerkt door ‘adderdansen’, is in april.

De adder is eilevendbarend.

Dat wil zeggen dat het vrouwtje de eieren in haar lichaam uitbroedt.

_EEF2229 - Version 2

11 gedachten over “Addertjes

  1. Prachtige foto’s van deze toch altijd weer indrukwekkende beestjes. Zo vroeg heb ik ze nog nooit gezien, en ik realiseer me dat ik er vorig jaar niet één heb gezien. Het wordt wel weer eens tijd, volgende week op een zonnige dag toch maar eens op zoek op het welbekende plekje.

    Op de iPad ziet je nieuwe lay-out er mooi strak uit. Morgen zal ik het eens op de pc bekijken ( als je tegen die tijd niet alweer een een nieuw thema hebt gekozen tenminste). 🙂

    Like

zeg het maar.

