ze zijn er nog steeds.

Het is eind oktober en nog steeds kun je  libellen en vlinders  zien.

Vanmiddag zag ik een gehakkelde aurelia in de tuin die had helaas geen tijd had voor een fotoshoot.

Deze Libel heb ik een paar weken geleden nog kunnen fotograferen.

Ik denk dat het een Groene glazenmaker -(Aeshna viridis) is maar wie het beter weet mag het zeggen.

IMG_2453

 

21 gedachten over “ze zijn er nog steeds.

  1. Om het nog even te preciseren, Eveline: ik denk dat het een blauwe glazenmaker (male) is vanwege de ovale vorm van de schoudervlekken achter de kop, de duidelijk zichtbare zwarte strepen op de zijkant van het borststuk, en vooral vanwege het ‘lantaarntje’, d.w.z. dat de blauwe vlekken op de laatste achterlijfsegmenten tot een geheel zijn samengesmolten. Bij de groene glazenmaker, die bovendien ook zeer zeldzaam is, is dat niet zo.

    Op libellennet.nl vind je heel gedetailleerde beshrijvingen van alle in Nederland voorkomende juffertjes en libellen, en daar heb ik mijn wijsheid dan ook vandaan 🙂

    Maar ik kan me natuurlijk altijd vergissen, want zelf ben ik bepaald geen expert op dit gebied.

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel Ed voor je moeite. Ik vind het verschil tussen de blauwe en de groene glazenmaker moeite te zien. Als je naar de foto,s op libellennet kijkt zie je bij de blauwe knalgroene libellen en bij de groene weer blauwe exemplaren. Maar je zult het vast bij het goede eind hebben . 👍👍👍

      Like

zeg het maar.

