De Tiende Kraal

 

Onlangs heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben op bezoek gegaan bij Greet van Benthem.
Greet heeft een atelier , midden in het natuurgebied Haaksbergerveen , waar ze bijzondere glaskralen vervaardigd.
Gewapend met mijn macro voorzetlens kwam ik onverwacht bij Greet aanzetten.
Normaal gesproken maken de bezoekers een afspraak maar ja…ik zou de echte Artmus niet wezen als ik niet volkomen onverwacht opduik.
Gelukkig had ze even tijd voor mij en mocht ik macro opnamen maken van een aantal kralen.

Bedenk dat het hier om kralen gaat die als sieraad worden gedragen.
Ze maakt ze in verschillende afmetingen maar je moet toch denken aan 2 tot 4 cm.

 

 

 


 

 
Naast haar vrije werk maakt Greet ook kralen in opdracht.
Vorm, kleur, afmeting en wat er tot uitdrukking moet worden gebracht bespreekt Greet dan met de klant .
 

 

 
Er worden regelmatig demonstraties glas kralen maken gegeven aan kleine groepjes waarbij de deelnemers worden betrokken in het proces.
 

 

 
Wat ik zelf heel bijzonder vind is dat Greet ook kralen maakt waarin de as van een dierbare word verwerkt.
Ze vertelde daarover met zoveel passie en respect dat het mij ontroerde.
 

 
Op 9 augustus 2014 is Greet met haar werk aanwezig op de kunstmarkt in het centrum van Haaksbergen.

 

9 gedachten over “De Tiende Kraal

  1. Tabletopfotografie op locatie. De productfotograaf doet dit werk vaak in een lichtstudiootje maar dit is ook heel geslaagd. laatste twee onderwerpen bijna schaduwloos neergezet maar de weglopende lijn in bijv. foto 1 is ook sterk

    Like

zeg het maar.

