Mussen

Mus

Wij kregen onverwacht bericht van de gemeente Haaksbergen dat de groenvoorziening op ons plein zal worden gerooid .
Ik ben me lam geschrokken! Op dit moment zijn de vogels al zo actief. Dus heb ik de volgende mail gestuurd:

Geachte heer Gerard Diepenmaat,
Met schrik heb ik vandaag de aankondiging ontvangen met betrekking tot de beplanting in ons plantsoen.
Ik begrijp dat de struiken zullen worden verwijderd.
Dat komt op dit moment van het seizoen wel heel slecht uit aangezien een troep mussen dagelijks gebruik maakt van de struiken.
De mussen gebruiken deze als uitvalsbasis naar onze gevel waar ze nestjes hebben.
Ik heb er daarom ernstig bezwaar tegen dat die struiken nu zullen worden verwijderd.
Graag zou ik daarover van gedachten wisselen.
Er op vertrouwend dat er niet zomaar gerooid zal worden wacht ik Uw reactie af.

Met vriendelijk groet, Eveline Lenderink

 

 

14 gedachten over “Mussen

  1. Het moest niet mogen! En ik dacht eerlijk gezegd ook dat het tijdens de broedtijd (15 maart tot 15 september) niet mocht …
    Ik ben benieuwd hoe de gemeente op je brief zal reageren. Hou je ons op de hoogte!?
    In elk geval een fijne zondag verder.

    Like

    • Leo op Facebook zijn nog veel meer reacties gekomen maar of het gaat helpen?
      Ik kreeg vandaag dit mailtje waar je lekker alle kanten mee op kunt :
      Bedankt voor uw reactie op de plannen voor omvorming van de groenvoorziening in uw buurt.
      Uiteraard gaat ook onze aandacht uit naar de vogels in de wijken. Tijdens de omvormingswerkzaamheden wordt de grootste zorg besteed aan nestelende vogels( Flora en Faunawet wordt ten aller tijde nageleefd). Dit houdt in dat voor het begin van de werkzaamheden eerst door onze uitvoerder gekeken wordt (QuickScan) of hier vogels of andere dieren nestelen. Mocht dit het geval zijn dan worden de werkzaamheden later dit jaar uitgevoerd.
      De bedoeling is dat de vitale bomen worden behouden.

      Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

      Like

  2. Die schijnen daar helemaal niets van de natuur te begrijpen. Ze hebben heel de winter(die er niet was)tijd gehad te hebben.om dit probleem op te lossen Het wordt tijd dat ze daar ook leren de natuur te respecteren.

    Like

zeg het maar.

