En vierenveertig vijgen , vierenveertig vijgen. Vierenveertig vijgen voor ons.

Lalalalalala laaaah

In het voorjaar hebben wij naar aanleiding van onze 45 jarige trouwdag een vijgenboom gekocht.
Met de spreuk ” boompje groot plantertje dood ” in gedachte hebben we de koe stevig bij de hoorns gegrepen en een oude vijgenboom gekocht.
We zijn daarvoor naar Overloon in Brabant gereden , hebben flink in de buidel getast en thuis de vijgenboom samen geplant.
De afgelopen maanden hebben we de boom vertroeteld en ….met resultaat.
Vorige week telde Ton 44 vijgen.
Waarom nou geen 45 he ?
En vandaag was het zover….er was een vijg rijp.
Uiteraard hebben we de vijg samen gedeeld.
Toen ik de vrucht doormidden brak vormde hij een hartje.
Kijk….daar kan ik nu van vol schieten.
image

20130918-163836.jpg

De vijg smaakte heerrrrrrrlijk !

15 gedachten over “En vierenveertig vijgen , vierenveertig vijgen. Vierenveertig vijgen voor ons.

  1. DIT raakt me nou, Eveline. Dit kan niet anders dan NOG vijfenveertig jaar liefde betekenen.
    Laten wij nou net allebei hartstikke gek op verse vijgen zijn. Goed idee, dus, maar wij gaan dit niet doen. Dit is iets van jullie beidjes. Koester het, Eveline.

    Like

    • En ik maar denken dat ik mensen op een idee breng Margriet ( knipoog )
      Je kunt om nog veel meer redenen een boom planten…bijvoorbeeld omdat e verse vijgen lekker vind of…omdat je het leuk vind.

      Bedankt voor je fijne reactie.

      Liefs Eveline

      Like

  2. Wat leuk, een hartje. Dus er groeien vijgen in Nederland. Goed om te weten. Ik dacht altijd dat ze mediterraan waren.
    Enfin, ik had dit jaar mee dan 3 appels aan mijn boom, 22 waren het er. En druiven, twee pannen vol. Toch wel leuk, dat oogsten 🙂

    Like

  3. 44 vijgen
    14 appelbomen in de zomerzon
    7 dikke tranen op een bruidsjapon
    15 zomersproetjes op een wang
    2 enorme zoenen op de gang
    en 36 liedjes waar ik veel van hou
    en 44 vijgen, 44 vijgen, 44 vijgen voor jou

    15 mooie meiden in een boerenschuur
    46 zieltjes voor het vagevuur
    2 fanfares en een hoempapa
    1 begrafenis met koffie na
    en 4 papieren vliegers aan een touw
    en 44 vijgen, 44 vijgen, 44 vijgen voor jou

    16 bisschopsmijters op een lange rij
    1 klein moedervlekje op een damesdij
    9 dominees op het carnaval
    2 olijven en een bitterbal
    en 4 verliefde wolken in het blauw
    en 44 vijgen, 44 vijgen, 44 vijgen voor jou

    16 stille nonnetjes op oudejaar
    2 aanstaande moeders en een ooievaar
    1400 doppers in een blik
    9 hiks van iemand met de hik
    en 7 babyfoto’s op een schouw
    en 44 vijgen, 44 vijgen, 44 vijgen voor jou

    16 lichte vrouwen in vergadering
    2 enorme boeren van een zuigeling
    14 kamerleden op het toilet
    7 apen op een autoped
    en 12 sinterklazen in de kou
    en 44 vijgen, 44 vijgen, 44 vijgen voor jou

    44 vijgen, 44 vijgen, 44 vijgen voor jou

    Like

  4. Geen vijgen voor mij dit jaar.Mijn vijgenboom was vorig jaar bevroren maar gelukkig weer uitgeschoten ,al zal het even duren eer er weer vijgen aangroeien maar ik heb massa kiwi’s en dat is toch ook een opsteker.Zal ze eens tellen als ik ga oogsten.

    Like

  5. Pingback: Vijgen | Eveline Lenderink fotografie

zeg het maar.

