alweer een exoot……

Hoewel het vrij donker was ben ik vandaag toch op pad gegaan met de camera.

en Bingo…..

Ja hoor ik heb weer een exoot waargenomen , het houd niet op.

Na de Chinese kraanvogel heb ik vandaag een Amerikaan gespot bij de Ramsbeek.

Lekker in het gras zittend, kauwend op een boterham verscheen daar opeens een
merkwaardige eend in mijn gezichtsveld.

Die moest ik fotograferen…dus ik liet alles los behalve de camera en we
gingen een wedstrijdje doen…de eend en ik.

Het ging erom of hij harder kon zwemmen dan ik ook lopen……
Hoe dan ook…op een bepaald moment kwamen we bij een vistrap en daar besloot
hij niet over heen te willen zwemmen dus hij bleef stil zitten.

Nou ja stil…..

Hij dook telkens onverhoeds onder water om dan ergens waar ik het niet
verwachte tevoorschijn te komen maar met enige moeite heb ik toch wat leuke
platen kunnen schieten.

 

eend  051

 

eend druppel111

 

Dat het geen alledaagse verschijning is zag ik wel maar nu was de
vraag….wat hebben we hier?

Daarvoor heb ik de hulp ingeroepen van bioloog Kees
Boele
en die zag het meteen.ย  Dit is de kokardezaagbek.

Kijk….dan is je dag toch weer goed.

Meer lezen klik dan hier:ย  http://s1.sovon.nl/default.asp?id=929

22 gedachten over “alweer een exoot……

  1. Wat een bijzondere eend is dit Eveline. Jij bent de laatste tijd wel een geluksvogel hoor, om al dat moois aan te treffen, ik kan mij goed voorstellen, dat je dag niet meer stuk kon. het is een hele fraaie serie opnamen, maar de laatste foto, is voor mij een echte topper.

    Like

  2. Het kan haast niet anders, of iemand in Haaksbergen heeft de deur van zijn voliรจre wijd open gezet. Dus binnenkort in dit theater: de kortsnaveltinamoe die een verfrissende duik neemt in de Ramsbeek, terwijl de palawanspiegelpauw en gekuifde argusfazant vanaf de oever belangstellend toekijken? Ik verbaas mij nergens meer over!

    Like

    • Alles is mogelijk Ed. De vreemdste wezens komen op mijn pad. Ook zie ik soms merkwaardige gebeurtenissen. Gisteren zag ik bijvoorbeeld een misdrijf plaats grijpen. Het betrof een overval waarover ik in het volgende blog te spreken kom.
      Vannacht heb ik er van gedroomd zeg ……
      Ik denk er over mij te melden voor slachtofferhulp .

      Like

  3. Zo zeg wat een beauty en wat een gelukje dat je deze bijzondere vogel tegenkwam.
    Vermoedelijk ontsnapt uit een dierentuin of particulier verzameling?
    Ik had je graag in actie gezien bij het maken van deze foto’s volgens mij een vermakelijk
    schouwspel.
    Maar compliment voor de fraaie foto’s van deze mooie eendensoort!
    En ja Kees Boele weet ontzettend veel op natuurgebied, slim om die te hulp te roepen.
    Natuurkieker Coby

    Like

  4. Pingback: ik was gisteren getuige van een misdrijf……. | ARTMUS

zeg het maar.

