Bij de Malumse watermolen

Hoe dom kan een mens zijn.Neem mijzelf nu eens.

Ik zat gisteren ergens ter hoogte van de Mallumse molen in Eibergen aan de waterkant te kijken naar een koppeltje futen Verder was er op die plek ook niet te zien…..dacht ik.

Na een tijdje sta ik op en ja hoor….daar klinkt de welbekende hoge fluittoon en ik zie een blauwe flits   ik zag wel een ijsvogeltje  ,dat schuin tegenover mij in een bosje moet hebben gezeten ,wegschieten.

kort daarvoor zag ik een groene specht te laat en ook  de grote bonte specht, die mij gelokt had met zijn getrommel , was er te vroeg vandoor gegaan om een echt mooie foto op te leveren

~~

~~

Nou ja….dan de futen maar hè….

~~

 

13 gedachten over “Bij de Malumse watermolen

  1. Laat ik nou steeds gedacht hebben, dat dat soort dingen MIJ alleen overkwam 🙂
    Zelfs bij Beleefdelente is de ijsvogel ofwel gevlogen ofwel met de nachtcam gemaakt en dus zwart-wit. Nou ja, zeg…een zwart-witte ijsvogel, wat moet je daarmee ? toch ?
    Maar die futen heb je dan toch maar mooi op de plaat, Mus. Zelfs die duiken bij mij altijd net onder.

    Like

  2. Jou kennende ga je morgen weer naar dat plekkie net zoalng tot je hem erop hebt !!.
    Bij ons in t slootje zit een meerkoet op t nest….nog geen tijd gehad .
    Maar de andere fladders zijn toch ook mooi of niet dan !
    En mazzel dat er geen politie was en dat je geen prent kreeg…

    Like

  3. hey mussie,
    maak j e niet zo druk vrouwke,
    als je nou weet waar íe zit…..
    ga je toch terug:-))

    elke zoveel uur komt íe voorbij crossen hoor:-)

    morgen foto’s van het ijsveugelke dan maar 🙂

    xxx

    Like

  4. Wat geniet ik toch weer van die prachtige foto’s van die futen en het citroenvlindertje met het roltongetje van de vorige post staat ook nog steeds op mijn netvlies.

    Like

  5. IJsvoogje lachte in zijn vuistje en dacht, gefopt die mus!

    Laten wij hier nou ook dik tevreden mee zijn, mooie specht en geinige futen,
    ooit gaan we het meemaken, superfoto’s van jouw ijsvogeltje(s), misschien zelfs deze eeuw nog, whahahahaha!

    Like

  6. Sjips, weer niet gelukt om het ijsvogeltje te kieken…
    Maar de fuut staat er prachtig op hoor. 🙂
    OT We zijn niet in het Beatles museum geweest En misschien ben je in de war met Exloo, dat ligt wel in Drenthe. 😉

    Like

  7. Oh, die net niet momentjes zijn het ergste…..
    En de groene specht hoorde je later zeker schaterlachen (dat gevoel heb ik altijd met die vogel, dat ie me uit zit te lachen omdat ik hem niet kan vinden). De blauwe flits, komt me ook bekend voor….maar ik zou daar nog eens vaker heen gaan,wellicht zit dat ijsvogeltje daar te nestelen.
    En die fuut…die is prachtig!

    Like

zeg het maar.

