eekhoorn met hazelnootje

 

Weet je wat erg is.

Ik voer geen steek uit momenteel.

Mijn werk loopt hopeloos achter, en dat komt allemaal door de eekhoorntjes waar ik al eerder over vertelde.

Ik heb al best aardige foto`s kunnen maken maar het kan altijd beter.

Ik stuurde 1 van de foto`s die ik gisteren liet zien  naar   DEEL DE NATUUR  maar de foto werd om de volgende redenen niet toegelaten .

 

Ik wil  je adviseren om ze op een andere wat natuurlijke plek te fotograferen en ook niet zo schuin van boven. Als je ze op hun ooghoogte vastlegt geeft dit een veel mooier beeld. 

 Kijk dat is leuk….daar kun je wat mee.

Zo gezegd zo gedaan.
Ik trok mijn camouflagepak aan en ging de wijde natuur in .
Echt niet!!!!!

Ik heb een heel eigen aanpak voor dit soort problemen.
Ik ging uren uit mijn dakraam hangen in de hoop dat……
Het kost  veel tijd en je krijgt hele koude handen maar met een beetje geluk dan heb je dan na een paar uur ook echt wat. 
Eekie moet gevoelt hebben dat er een probleem was want hij was zo vriendelijk na enige tijd zijn hazelnootjes in de boom te gaan verorberen.

Ik heb weer 2 foto`s ingezonden bij  DEEL DE NATUUR  in de hoop dat ze goedgekeurd worden.

1eekhoornindeboom.jpg

1eekhoornindebooma6.jpg

1eekhoornindeboom2.jpg

1eekhoornindeboomvierkant.jpg

P.S.  Er zullen ongetwijfeld natuurfotografen zijn die vinden dat ik mij er met een Jantje van Leien vanaf maak.

Die mensen zou ik om enige clementie willen vragen…mijn gezondheid laat het niet toe om lange uren door natuurgebieden te trekken.

Ik probeer daarom zoveel mogelijk te genieten van wat er zich in mijn nabije omgeving afspeelt.

Ook daar gaat veel tijd en vooral liefde voor het fotograferen inzitten .

 
goed nieuws….de foto`s zijn geplaatst  kijk hier : KLIK

17 gedachten over “eekhoorn met hazelnootje

  1. Dat spreekt mij nou aan: dat je mét je beperkingen in je eigen omgeving zo heerlijk met het project “eekhoorn” bezig bent. Dit is weer een hele mooie serie en de plek kan niet natuurlijker.

    Like

  2. Eekhoorntjes de schuld geven? Meid, het zit gewoon in het weer!
    Het is maar goed dat de eekhoorntjes jouw tuin zo bezoeken, dat leidt nog een beetje af
    (moet je maar denken).
    Wat een snoepie is het toch, zie het toch genieten in het zonnetje van zo’n lekker mussenootje!

    Maar zeg eens eerlijk, je doet het toch voor ons allemaal hier en niet voor ‘deel de natuur’?
    Wij zijn niet van die pietlutten hoor (en we zijn al tevreden met een dooie mus whahahahaha!)

    Like

  3. Mens trek je niets aan van die jantjes van leiden, en al helemaal niets van die natuurmensen, ik vind je foto’s geweldig, maar moet eerlijk toegeven, deze zijn ook wel ergggg mooi, maar de blauwe lucht doet ook veel goed, hoop niet dat je morn een longontsteking hebt van uit dat raam hangen? Ik had muisje willen spelen, hahaa, pas maar dat de buuf niet de polente belt, ” mot u ens horen meneer agent, er zit een stalker bij ons aan de overkant” ;))))))))

    Like

  4. nou mussie niks mis mee hoor,
    ik vind ze hartstikke leuk, en vind het maar MNner’s daar bij de nattur van huppeldepup,
    je hebt er keiskonne foto’s van gemaakt,
    maar eerlijk is eerlijk, deze zijn, nóg mooier dan die van gisteren:-)
    toppie m’n moppie
    xxx

    Like

    • Klapper ik ben het niet met je eens dat het mnners zijn bij deel de natuur.
      Ze leggen de lat bewust hoog de stelling is :
      Om voor onze bezoekers aantrekkelijk te zijn en te blijven worden alleen foto’s toegelaten welke aan bepaalde (hoge) kwaliteitseisen voldoen. Een team van moderatoren zal elke foto afzonderlijk beoordelen en uiteindelijk beslissen of deze voor plaatsing op de site in aanmerking komt.

      en dan is het toch fijn als je foto aan dergelijke eisen voldoet…ik ben er blij mee.

      Like

  5. Als jij er blij mee bent zal ik niet zeggen dat ik het met klapper eens ben.
    Ik ben wel even wezen kijken op de site , ook bij andere fotos van andere fotografen en ik kan het natuurlijk verkeerd hebben hoor……..maar als ik de commentaren lees vraag ik me af of deze mensen niet weten dat in de natuur er vaak takjes e.d rond de dieren staan….
    Dus ik zou maar niet meer uit je zolderraam gaan hangen , mijn ervaring met een longonsteking zijn niet zo best

    Like

    • “vraag ik me af of deze mensen niet weten dat in de natuur er vaak takjes e.d rond de dieren staan…”
      Ja inderdaad Ria…en het is dan ook de kunst om de foto`s zo te maken dat je geen storende elementen hebt.echt mooie foto`s maak je niet zo maar even.

      Like

  6. Hoi Eveline, volgens mij ben je een natuurmens als je in staat bent om in je eigen tuin dergelijke prachtige
    foto’s te kunnen maken.
    Het is toch prachtig dat je dit allemaal kunt doen en het aantal kilometers dat je ergens voor aflegt maakt
    niet dat je betere foto’s hebt toch?
    En het zijn prachtige foto’s, ja natuurlijk er is technisch en qua compositie vast wel wat aan op te merken,
    maar ik zou hier zelf ook heel blij mee zijn en ik heb erg van deze foto’s genoten.
    Natuurkieker Coby

    Like

  7. ik vind het geweldig hoor, als ik hoor wat sommige natuurfotografen tewerkstellen om hun favoriete shot te krijgen dan denk ik dat je helemaal niet zo onethisch bezig bent,De natuurpaparazi zijn niet vies van vieze spelletjes zoals droogvries daar heb ik al van gehoord, vangen, op het nest, verblinden, en dieren voeren zoals de appels op de Veluwe tijdens bronst tijd is je er pas makkelijk vanaf maken
    Natuur moet je naar je toe laten komen dan krijg je de mooiste foto’s en niet anders om en of je nu uit een dak raampje hangt of op een bankje zit, de ervaring is er niet minder om.

    Like

  8. Nou, dit zijn prachtfoto”s en terrecht geplaatst op Deel de natuur.
    Ik heb daar ook wel eens wat ingestuurd (ook een keer afgewezen….de drinkende eekhoorn nog wel…was niet scherp genoeg, ze zijn streng daar, maar je leert wel, en ze geven opbouwende kritiek.)
    En wat jouw dakraamfoto’s betreft, ik vind het helemaal leuk dat je dit zo doet, wat is er nou fijner dan zo vlak bij huis te genieten van de leuke diertjes.
    Ik geniet mee.
    groetjes Ghita

    Like

zeg het maar.

