Dummermeer bij Diepholtz

De natuur rond om Haaksbergen is prachtig maar toch is
het ook wel eens heerlijk om ergens anders te gaan fotograferen.
Voor mij is dat echter niet gemakkelijk, dus ben ik
blij dat meneer Mus er zo af en toe met mij op uittrekt.
Op zo`n dag bestuurd hij de auto, draagt mijn
rugtas en wacht geduldig tot ik klaar ben met fotograferen.
En zo trokken wij gisteren naar Duitsland en wel
naar het natuurgebied rond het Dummermeer.
Het was een prachtig heldere dag, de zon scheen en de
temperatuur was heerlijk.
Wij hoopten nog kraanvogels te treffen maar die hebben
we helaas niet gezien.Hoewel helaas……. nu zullen we nog een terug moeten
en zo erg is dat nu ook weer niet.Wel zagen wij witte reigers en, ganzen in allerlei
soorten .
In het voorjaar broeden er talrijke soorten weidevogels
dus …………
1-4.jpg

18.jpg

13.jpg

DSC_8556.jpg

6-3.jpg

 

Dümmer is een meer in de Duitse deelstaat
Nedersaksen, district Diepholz.

Het meer van 13,5 km2 ligt ongeveer 10 km
ten oosten van de plaats Damme, en is onderdeel van het 500 km2 grote
Natuurpark Dümmer.

 

22 gedachten over “Dummermeer bij Diepholtz

    • Klaproos het is om te gillen !
      Wij hebben dus in Diepholtz geen kraanvogel gezien en nu lazen we net in de krant dat er de afgelopen dagen flinke groepen kraanvogels zijn waargenomen in Twente.
      Deze zijn afkomstig van Diepholtz waar ze met zo`n tienduizend tot eergisteren aanwezig waren.
      Vanwege de plotselinge koude trekken ze nu weg.
      10.000 kraanvogels Klapper…..hoe kan het dat ik er geen 1 gezien heb.
      whahahahahahahahahah

      Like

  1. Een mooi plekje om van deze tweede -helaas tevens voorlopig laatste- winterse dag te genieten,
    Wat een heerlijke weidsheid heb je in je foto’s weten te leggen, en het licht is prachtig.
    Gelukkig heb ik er zelf ook ten volle van kunnen genieten. En nu kunnen we dus weer tevreden onze rust pakken. 🙂

    Like

  2. Haha, de kraanvogels zagen jullie aankomen en dachten. . . .wegwezen!! 😉
    Ik vind het een erg natte boel daar, ben meer een bos-type, hooguit een riviertje ertussen.
    Maar je hebt genoten en daar gaat het tenslotte om.
    Je boft toch maar met Ton (en hij met jou)

    Like

  3. Natuurlijk bof jij met meneer mus , maar meneer mus boft dat ie in zi’ pracht gebied mag wandelen……. Staan ;). Mooie foto’s, wat zeg ik, pracht foto’s!!!!

    Like

  4. Wat een uitgestrektheid. Je ziet het op de foto’s maar de cijfers laten je met ongeloof kijken. Een gebied waar geen eind aan komt. Heerlijk wandelen in de vorst he? Je voeten knisperen over het harde gras. Je voelt de kilte in je neusgaten en je lens is blij met die helderheid. Wat me ook heel lekker lijkt: thuiskomen en dan een hele grote warme bak koffie of thee aangereikt krijgen. Behoort dat ook tot de ver-rijkende service van de heer Mus? Die man heeft een geduld, daar neem ik diep de ijsmuts voor af.

    Like

  5. Mooi gebied daar, en wat maakte jij prachtige foto’s. Het was ook schitterend weer om te wandelen. Koud, maar heerlijk helder. Frisse vrieslust, zonnetje, meneer Mus, mens wat wil je nog meer.
    En fijn dat we hier mogen meegenieten.

    Like

  6. Hallo dear ik zie dat de mannenmus ook heel goed deze slappe winter doorstaat als hij ten tijde van een klein beetje vorst zich aan jouw zijde naar buiten heeft gewaagd. Een leuke frisse serie oh was het nog maar zo, vanmorgen niets dan regen op mijn schedeldak…

    Like

  7. Prachtige serie heb je daar gemaakt met mooie omstandigheden.
    Een aantal Kraanvogels in het landschap hadden er niet misstaan,
    maar ik mis ze niet in het beeld.
    Je hebt je kansen goed benut met het mooie weer en fijn dat
    meneer Mus dit voor je mogelijk maakte 🙂
    Natuurkieker Coby

    Like

  8. kraanvogels ? tja op de verkeerde plek of ze net iets verder getrokken vanwege de toevallig net weer koudere temperaturen, het gebied ziet er ruig uit en ik denk dat de wind daar behoorlijk vrij spel heeft.
    prachtige ervaring dat zeker.

    Like

zeg het maar.

