Duizend bommen en granaten…..

Er  klonken vanmorgen al vroeg doffe dreunen.

Nee niet van vuurwerk……dat doen we hier in Twente anders…..het is het oud holland`s carbid schieten.
Ik ben er maar eens naar toe gelopen en mensen wat heb ik veel geleerd vandaag.

Ik dacht dat je bij carbid schieten melkbussen nodig had…dat blijkt niet zo te zijn.
Het beste werkt een roze kanon !!!!!
Verder moet je beschikken over heel veel skippyballen en lakens die tegen een stootje kunnen.
Ook onontbeerlijk is een muur van  bierkratten , vuurstapels voor de sfeer en tenslotte ….
een hele troep volwassen pubers .
Ik vond het leuk…………………..zou ik dan ook???
Photobucket

Photobucket

Mocht je jezelf herkennen op 1 van de foto`s of in nu volgende  slideshow mail me dan even dan stuur ik je de foto`s.

 

 

0 gedachten over “Duizend bommen en granaten…..

  1. Hier zijn “ze” ook al de hele dag aan het carbidschieten. En ja, hier worden nog wel melkbussen gebruikt. Geeft een gigantische doffe dreun. Ik vind dit eigenlijk veel leuker als dat geknal om middernacht. Maar ja, ieder zijn hobby he. Deze knallers doen vanavond niet veel meer, want ook hier vloeit het bier rijkelijk….
    Jou wens ik een fijne jaarwisseling en voor 2010 vrede, geluk en bovenal gezondheid. Kiek’n wat ’t wödt….

    Like

  2. Ik zou bijna willen zeggen…gelukkig was ik hier niet aanwezig Eveline.
    Heb nl een bloedhekel aan al die harde knallen.
    Mijn kat is na 17 jaar nog helemaal van de kaart na zo’n knaldag.

    Wilde wel even langs komen ( het geknal is toch voorbij 🙂 ) om je een heel fijn, gezond en gelukkig 2010 toe te wensen!
    Hopelijk komen al je verwachtingen van het nieuwe jaar uit.

    Groetjes Sien
    ( De actie foto’s zijn wel heel knap vastgelegd !!! )

    Like

  3. AAAA sie bint joa stoapelgaik doar in de achterhoek

    Nou wij hier hebben genoten van prachtig siervuurwerk wat de lucht ingeschoten werd
    Nu is alle rust weergekeerd en ik zat daar gewoon nog even van na te genieten

    Mussenmens ik wens je al het goede voor het aankomende jaar samen met Ton
    We zullen elkaar ongetwijfeld tegen komen in 2010 !!
    xx

    Like

  4. Een leuke hondenfoto, luie kerstdagen, heerlijk op stap geweest en het oude jaar met carbid uitgeknald.
    Na al deze belevenissen bekeken te hebben wens ik jou (oude puber) een heel goed 2010. 🙂

    Like

  5. Erg leuk Mus. Het twentse sfeertje komt goed over. Vind ik natuurlijk heel leuk met mijn kinderen daar bij jou in de buurt. FF meeproeven.
    Ik wens jou en Ton een heel gelukkig en voorspoedig nieuwjaar toe in alle opzichten.
    Lieve groet van
    Elly.

    Like

  6. Ha die Mus laat Klaas maar niet horen dat jij er zulke hobby’s op na gaat houden om over het edele drietal Kees, Saartje en Willem maar niet te spreken-:))
    Ik zag het op tv inderdaad met melkbussen dit ziet er veel gezelliger uit.

    Ik wens jou, Ton en de kinderen en kleinkinderen een super jaar overlopend van geluk en gezondheid!

    Dikke nieuwjaars knuffel van Sarewiets

    Like

  7. Wat ontzettend leuk om te zien en vooral hoe de mannen hier van genieten
    En de kinderen die straks huilen omdat ze hun skippybal kwijt zijn.

    Ja Mussemeisje en is veel gebeurd maar je mag verder dus is je voornemen om nog meer te genieten helemaal van toepassing.
    Knuf voor jullie

    Like

  8. Ik heb mijn beide paarden, schapen en de honden deze log laten
    lezen.
    Ik ga je niet vertellen wat hun reactie was maar ze hebben
    me gezegd dat de volgende jaarwisseling, wat hun aanging, nog wel
    een jaar mocht duren.

    Like

zeg het maar.

